Kelebihan Prudentail

Cover caj rawatan sakit kritikal dan bukan kritikal.
Sekiranya anda menghidap sakit kritikal tahap 1,2,3 atau 4,Pihak Prudential Bsn Takaful akan menanggung segala kos rawatan anda.
Bukan sahaja sakit kritikal,sakit bukan kritikal seperti demam juga akan ditanggung oleh pihak Prudential Bsn Takaful

Pampasan kematian
Ahli keluarga anda akan mendapat pampasan minimum sebanyak rm50 000 hingga maksimum rm500 000 (bergantung kepada caruman bulanan anda)

Pampasan sakit kritikal
Sekiranya anda telah disahkan menghidap sakit kritikal tahap 3,contohnya kanser tahap 3,anda akan diberi pampasan sebanyak rm50 000  hingga rm500 000 (bergantung kepada caruman bulanan anda)
Caj rawatan anda juga akan ditanggung sepenuhnya oleh Prudential Bsn Takaful.
Juga .bila anda disahkan menghidap sakit kritikal tahap 3 , anda dah tak perlu membayar caruman setiap bulan sehingga ke akhir hayat anda .

Pampasan mati kemalangan atau lumpuh kekal
Sekiranya anda mati kemalangan seperti kemalangan jalan raya,jatuh dari pokok, jatuh dalam bilik air dan apa saja jenis kemalangan yang menyebabkan kematian , anda akan mendapat pampasanminimum sebanyak rm50 000 atau maksimum rm500 000 (bergantung kepada caruman bulanan anda)
Sama juga dengan lumpuh kekal.Sekiranya anda telah disahkan oleh doktor iaitu anda telah lumpuh kekal,anda juga akan mendapat pampasan minimum sebanyak rm50 000 atau maksimum rm500 000.

Elaun harian
Sekiranya anda menghidap sakit biasa atau sakit kritikal dan perlu dimasukkan di wad,anda akan dibayar minimum rm200 sehari atau maksimum rm400 sehari.(bergantung kepada caruman anda setiap bulan)

polisi anda tidak akan tamat sekiranya anda sudah menghidap sakit kritikal.

Polisi Prudential Bsn Takaful tak akan tamat sekiranya anda disahkan menghidap sakit kritikal

Tidak seperti syarikat insuran lain sekiranya anda sudah disahkan menghidap sakit kritikal,polisi anda akan automatik tamat setelah anda sembuh dari penyakit.Dan tidak boleh diperbaharui.
Jadi, bila polisi anda tamat,anda kena mencari polisi insurans lain.
masalahnya,adakah pihak insurans akan membenarkan anda untuk mengambil insurans mereka setelah anda pernah menghidap sakit kritikal? fikir-fikirkan….

Leave a comment